734384_146407675521048_1780842659_n

 

Αυτές τις μέρες βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα τραγική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
Ο κύριος, Κ. Γαβρόγλου αποφάσισε χωρίς να συζητήσει με κανένα να αφαιρέσει από τις προαγωγικές εξετάσεις της Α κ Β Λυκείου τα μαθηματικά.
Συγκεκριμένα στη Γεωμετρία δεν θα εξετάζεται κανείς και στην Άλγεβρα θα εξετάζονται μόνο οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, επικαλούμενος την ελάφρυνση των μαθητών από το φόρτο των εξετάσεων. Θεωρούμε ότι το μόνο που θα καταφέρει είναι να δυναμιτίσει τη λειτουργία του Λυκείου που έτσι κι αλλιώς είναι προβληματική.

Με την απόφασή του αυτή καταφέρνει

1. Να υποβαθμίσει το Λύκειο

2. Να απαξιώσει την μαθηματική εκπαίδευση και

3. Να ακυρώσει το ενδιαφέρον των μαθητών δεδομένου ότι , κομματιάζοντας την διδασκαλία των μαθηματικών, το μάθημα χάνει τη συνέχεια και επομένως τη συνοχή του.

Σε μια εποχή πρακτικών κυρίως εφαρμογών οι νέοι θέλουν να μαθαίνουν μόνο όσα τους είναι χρήσιμα και χειροπιαστά και δυστυχώς τα μαθηματικά είναι κάτι αφηρημένο γι αυτό και πολλές φορές αγνοούν ότι αυτά βρίσκονται παντού γύρω μας και πρέπει να προσπαθήσουν να τα ανακαλύψουν.

Όμως τα μαθηματικά είναι μια παγκόσμια γλώσσα που μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα όχι μόνο τον κόσμο αλλά και τη λειτουργία των άλλων γνώσεων που τελικά θα επιλέξουμε να πάρουμε.

Είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι μαθητές έχουν ένα δέος απέναντι στο μάθημα επειδή δεν το κατανοούν.

Πρέπει λοιπόν να δοθεί έμφαση:

1. Στον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος.
Η διδασκαλία πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην δημιουργεί άγχος στο μαθητή γιατί όσο πιο κοντά έρθει στο αντικείμενο και εξοικειωθεί με αυτό τόσο πιο ευχάριστο θα γίνει το μάθημα

2. Στο σκοπό.
Τα παιδιά πρέπει να μάθουν για πιο σκοπό διδάσκονται το μάθημα και να καταλάβουν ότι χωρίς τις συγκεκριμένες γνώσεις δεν θα μπορέσουν να αναπτύξουν την κρίση, τη φαντασία, και την κριτική τους ικανότητα Θα κατανοήσουν έτσι πως μέσω της επίλυσης προβλημάτων, θα μπορούν έμμεσα να αντιμετωπίζουν πολλές από τις καθημερινές δυσκολίες, που θα συναντήσουν στο μέλλον.

3. Στο στόχο
Στόχος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν γνώση της ιστορικής εξέλιξης των Μαθηματικών, ώστε να συνειδητοποιήσουν την ευρύτητα και τη δυναμική τους, καθώς και το ρόλο που αυτά έχουν παίξει στη διαμόρφωση της κοινωνίας. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η έμφαση στη διδασκαλία της Γεωμετρίας, της Τριγωνομετρίας και της Στερεομετρίας, ώστε να τα παιδιά να μπορούν να αναγνωρίσουν την ομορφιά, την αρμονία και τη συμμετρία ‘των σχημάτων όπως τα συναντάμε μέσα στη φύση.

Εξοστρακίσαμε ήδη τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ας μην κάνουμε το ίδιο λάθος με τα μαθηματικά…

Θα κλείσω με ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Alain Badiou, «Eγκώμιο για τα Μαθηματικά», από όπου δανείστηκα και τον τίτλο του άρθρου:
“Είμαι πεπεισμένος ότι ένα παιδί, ακόμη και πολύ μικρό, μπορεί να ενθουσιαστεί με την ιδέα της επίλυσης προβλημάτων. Γιατί τα παιδιά φύσει αγαπούν τα αινίγματα, είναι περίεργα, αγαπούν να ανακαλύπτουν κάτι που δεν έχουν ξαναδεί.

Όλα πρέπει να οργανωθούν γύρω από αυτή την αποκάλυψη, από αυτό το λυμένο μυστήριο. Θα έπρεπε οπωσδήποτε η παιδαγωγική να είναι επικεντρωμένη σε τούτο τον στόχο: να κάνουμε να γεννηθεί στο παιδί, στους εφήβους και τελικά σε όλους, το συναίσθημα ότι το πιο εξαιρετικό, πράγμα στα μαθηματικά έγκειται στο ότι, με τρόπο συχνά εκπληκτικό και απρόβλεπτο, λύνουμε αινίγματα των οποίων η διατύπωση είναι σαφής και συγκεκριμένη, και που ωστόσο συνιστούν αληθινά αινίγματα.”

Νικολέττα Διαμαντάκου

Μέλος του πολιτικού συμβουλίου της “κοινωνίας αξιών”

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s