images

Συνεχίζοντας την ανάλυση για το ζήτημα της Κύπρου, διαπιστώνουμε και προτείνουμε τα παρακάτω:

1. Τα Ελληνικά κοινοβουλευτικά και μη κόμματα πλην της “κοινωνίας αξιών” απέφυγαν να τοποθετηθούν έγκαιρα, να πάρουν την ευθύνη που τους αναλογεί και να προτείνουν λύσεις για το Κυπριακό. Κάνουν μόνο στείρα κριτική εκ των υστέρων ως συνήθως
2. Η “κοινωνία αξιών” όχι μόνο είχε επισημάνει καιρό πριν τα λάθη στις διαπραγματεύσεις, αλλά έχει δημοσιοποιήσει και συγκεκριμένες προτάσεις για να ληφθούν υπ΄όψη.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η γενική θέση μας, ως αρχικό σημείο εκκίνησης κάθε διαπραγμάτευσης, συνοπτικά βασίζεται στα παρακάτω:

1. Το μόνο ασφαλές πλαίσιο διαπραγμάτευσης είναι αυτό που δεν ακυρώνει τις μέχρι τώρα αποφάσεις του ΟΗΕ (παράνομη κατοχή ως διαρκές έγκλημα για την ειρήνη και ασφάλεια, απόσυρση των κατοχικών στρατευμάτων, παράνομος εποικισμός, καθεστώς εγγυήσεων, και νόμιμη και αναγνωρισμένη διεθνώς κυβέρνηση η νυν που εκπροσωπεί το σύνολο της Κύπρου στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη).

2. Η Κύπρος εντάχθηκε στην Ε.Ε. ολόκληρη και νόμιμη κυβέρνηση είναι η Ελληνοκυπριακή. Εξαιρείται ρητά ο Βορράς από την εφαρμογή του κοινοτικού κεκτημένου λόγω των αποφάσεων του ΟΗΕ, και για όσο διάστημα δεν τελεί υπό τον έλεγχο της Κυπριακής Δημοκρατίας).

3. Πρόθεση όμως της Ε.Ε. είναι η οικονομική ενίσχυση των Τουρκοκυπρίων και η έκδοση Κανονισμού, ο οποίος θα επιτρέπει και θα ρυθμίζει το απ’ ευθείας εμπόριο με τον τουρκοκυπριακό Βορρά. Ιδιαίτερη βαρύτητα κατά την εφαρμογή της πολιτικής αυτής έχει η αντίληψη που έχει εγκαθιδρυθεί (λόγω των λαθών μας στις διαπραγματεύσεις), ότι για την αποτυχία τους ευθύνεται η Ελληνοκυπριακή πλευρά.

4. Συνεπώς κάθε περεταίρω επίρριψη ευθυνών στην Ελληνική πλευρά για την αποτυχία των σχεδίων, θα απελευθερώνει παραπάνω ενέργειες προς όφελος της Τουρκοκυπριακής πλευράς. Αυτό σημαίνει ότι σιγά σιγά από τα λάθη μας, αυτό-ακυρώνουμε ότι έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα στο επίπεδο του Διεθνούς Δικαίου.

5. Η οιαδήποτε διαπραγμάτευση θα πρέπει να θέτει ως προϋπόθεση ότι θα βασίζεται στην αναλογική εκπροσώπηση των κοινοτήτων στην όποια κυβέρνηση, και όχι 8-5 μέλη, το οποίο είναι παράλογο, γιατί η αναλογία αυτή σημαίνει 62% για την Ελληνοκυπριακή πλευρά και 38 % για την Τουρκική έναντι του ορθού 82% με 18% που είναι αντίστοιχα για την Ελληνοκυπριακή και την Τουρκοκυπριακή.

6. Η ρύθμιση της σχέσης, όταν είναι Ελληνοκύπριος ο πρόεδρος, να είναι αντιπρόεδρος ο Τουρκοκύπριος αντιπρόεδρος είναι αποδεκτή όχι όμως και η αλληλοδιαδοχή. Ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας εκλέγεται με εκλογές και δεν διορίζεται. Έτσι γίνεται στις δημοκρατίες σε όλον τον κόσμο, αδιακρίτως της σύνθεσης των μειονοτήτων.

7. Όταν οι Τούρκοι επιθυμούν να επιβάλλουν Δικοινοτική- Διζωνική Ομοσπονδία, με καθοριστικό έλεγχο στο σύστημα διακυβέρνησης και στην λήψη αποφάσεων, στην ουσία επιδιώκουν όχι μόνο την κατ’ ουσία νομιμοποίηση της διχοτόμησης της Κύπρου, αλλά και τον απόλυτο έλεγχο του επίσημα αναγνωρισμένου κράτους μέλους της ΕΕ. Δηλαδή δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ μα ΚΑΝΕΝΑ όφελος σε σχέση με το σημερινό καθεστώς για την Ελληνοκυπριακή πλευρά. Ακόμη και αυτή η δυνητική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, θα ελέγχεται απόλυτα από την Τουρκία.

8. Σε όλο το διεθνές περιβάλλον οι μειονότητες απολαμβάνουν εγγυήσεων ώστε να μην υπάρχουν διακρίσεις και να εκπροσωπούνται δίκαια στην λήψη αποφάσεων, όχι όμως και ρυθμίσεων που να χειραγωγούν την εκλεγμένη κυβέρνηση και τις αποφάσεις της. Δεν μπορεί οι αποφάσεις για την Τουρκία να έχουν τρείς καθηλωτικές ασφαλιστικές δικλείδες: Το 8-5 στην σύνθεση της κυβέρνησης που είναι καταχρηστικό, το ότι κάθε απόφαση θα απαιτεί και την ψήφο ενός Τουρκοκύπριου και την αλληλοδιαδοχή (δια διορισμού στην ουσία του Τουρκοκύπριου) επί των καθηκόντων του Προέδρου.

9. Οι έποικοι είνια παράνομοι σύμφωνα με τον ΟΗΕ, θα πρέπει να καταγραφούν και κατ΄αρχάς να μην έχουν πολιτικά δικαιώματα στην Κύπρο, αλλά στην Τουρκία και κατά δεύτερον να αρχίσει ο σταδιακός επαναπατρισμός τους.

10. Οι εγγυήσεις αφορούν συγκεκριμένες δυνάμεις και απαιτείται η αποχώρηση των δυνάμεων κατοχής σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο.

11. Εάν δεν θέλουν οι Τούρκοι να συμμορφωθούν με το Διεθνές Δίκαιο, δεν θα πρέπει να αποδεχθεί η Ελληνοκυπριακή πλευρά την προσπάθεια ακύρωσής του, γιατί μετά θα είναι έρμαιο και υπόδουλη των Τουρκικών βουλήσεων που θα διευρύνονται συνεχώς, μέχρι να αποκτήσουν τον απόλυτο έλεγχο του νησιού. Και γι’ αυτό το λόγο είναι αναγκαίο το καθεστώς των εγγυήσεων που προβλέπεται από τις αποφάσεις του ΟΗΕ.

12. Αν δεν δέχονται να συζητήσουν οι Τούρκοι, ας παραμείνουν ως έχουν και ας επικεντρωθεί η Κύπρος στην βελτίωση της θέσεως της στο διεθνές περιβάλλον και στην ΕΕ. Ας κάνει μάλιστα αίτημα να ενισχύσει τους δεσμούς με το ΝΑΤΟ προοδευτικά μέσω του pfp, ώστε να εξασφαλίσει περαταίρω την υπόστασή της ως κράτος και ας αφήσει την Τουρκία να αρνείται την σχέση αυτή, γεγονός που θα κάνει την διεθνή κοινότητα να της ενασκήσει πιέσεις για να συμβιβασθεί. Δεν θα το αποδεχθεί, αλλά θα είναι και θα παραμένει έκθετη. Η λύση είναι η ενίσχυση των δεσμών με την ΕΕ, τους Διεθνείς Οργανισμούς και το ΝΑΤΟ, παρά η τυχάρπαστη πολιτική της προσέλκυσης Ρωσικών κεφαλαίων που την οδήγησε στην κατάσταση που βρέθηκε πριν μερικά χρόνια.

13. Μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα να αναγκαστεί να αλλάξει πολιτική η Τουρκοκυπριακή πλευρά,. Είναι αγώνας ισχύος και όχι καλών προθέσεων και αυτός ο αγώνας είναι δύσκολος, απαιτεί συνέπεια, συνοχή, ψυχραιμία, γνώση του διεθνούς περιβάλλοντος, εγρήγορση και προετοιμασία.

14. Δεν είναι παιχνίδι για ερασιτέχνες!!!

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s