koinonia axion LOGO

31 Ιουλίου 2013

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

“Success Story”: Επεισόδιο Μείωση ΦΠΑ στην εστίαση

Παραθυράκια, Ανεπάρκειες και Ανακολουθίες

 Δημήτρης Χαντζόπουλος 1_8_2013

(του Δημήτρη Χαντζόπουλου, από ΤΑ ΝΕΑ, 1/8/2013)

Θετική για την αγορά και τον τουρισμό, αν και εφαρμόζεται καθυστερημένα, μέλλει να αποδειχθεί η από 1ης Αυγούστου μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση, από 23% σε 13%.

Υπάρχουν, όμως, πολλά “παραθυράκια” στην εγκύκλιο που, πέραν του σουρεαλιστικού χαρακτήρα τους, δημιουργούν σύγχυση στους καταναλωτές και στους επαγγελματίες, προς όφελος πάντα των καιρ(δ)οσκόπων, που θα σπεύσουν να τα εκμεταλλευτούν.

Η σημαντικότερη ανεπάρκεια της κυβέρνησης (εκτός του ότι καθυστέρησε την εφαρμογή της μείωσης, με αποτέλεσμα να απολεσθεί το όποιο όφελος από την φετινή τουριστική περίοδο) εντοπίζεται στο ότι δεν είναι σίγουρη για την αποτελεσματικότητα του μέτρου, με αποτέλεσμα να το θέτει σε εφαρμογή υπό προϋποθέσεις επί των αποτελεσμάτων!!!

Συγκεκριμένα, το μέτρο θα εφαρμοσθεί πιλοτικά για διάστημα πέντε μηνών, με την προϋπόθεση ότι «δεν θα μειωθούν τα έσοδα του Δημοσίου (!!!) και ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή (!!!)».

Καμία αναπτυξιακή λογική για τον τουρισμό δεν υπεισέρχεται, εκτός της μαθηματικής πρόβλεψης για αναμενόμενη μείωση των τελικών τιμών, της τάξεως του 8,1%, με την προσδοκία η μείωση του φόρου να μετακυλιστεί στους καταναλωτές. Επικρατεί αποκλειστικά και μόνο φοροεισπρακτική λογική.

Ο αστάθμητος μάλιστα παράγων είναι ακριβώς το ζητούμενο: Η φοροδιαφυγή!!! Το αυτονόητο (όπως μεγαλόστομα διακήρυττε ο κ. Σαμαράς), ξεχάσθηκε τελείως!!! Δείγμα του με πόση προχειρότητα η κυβέρνηση αντιμετώπισε ένα τόσο διαφημισμένο από αυτήν θέμα. Βέβαια, αυτό δεν μας εκπλήσσει, γιατί από εξαγγελίες και success stories είμαστε πλήρεις.

Η “κοινωνία αξιών” καλεί την κυβέρνηση να εργασθεί με συνέπεια για το αναγκαίο και προφανές, δηλαδή να δημιουργήσει επιτέλους ένα αποτελεσματικό μηχανισμό ελέγχου της φοροδιαφυγής και της είσπραξης των φόρων, χωρίς να μετακυλύει το κόστος της αναποτελεσματικότητάς της στον καταναλωτή, στους τίμιους επαγγελματίες, στους τίμιους φορολογούμενους και βέβαια να σταματήσει, επιτέλους, να κρύβει τα προβλήματα κάτω από το χαλί, δημιουργώντας ταυτόχρονα άλλοθι για τις μαύρες τρύπες που θα παρουσιασθούν στον προϋπολογισμό.

 

About Aristotelis Tsagkarogiannis

Fools say that they learn by experience. I prefer to profit by others experience.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s